Perancangan Game Animasi Teka Teki Silang Menggunakan Adobe Flash CS6

Jaria Rama Triyanti

Abstract


Computer technology is one of the technologies that can help speed up human work.Computer technology has been applied in various fields including education, health, offices, telecommunications, business, military and so on, as well as in the world of entertainment. One form of entertainment including games, games are very rapidly developing along with the advancement of computer technology. Games are very much in demand both from children, teenagers to adults. The Game itself is of various types, one of the games that are loved and educational for children and adolescents at this time is a quiz-shaped game. Flash is a software that is generally used to create an animation, but currently flash is widely used for other things, such as the creation of websites, games, and so forth.The purpose of this final project is to design animated games for children and adults to train memory and outside insight about the computer. Children and adults to never get bored to learn, thus helping children and adults know technology and provide convenience to children and adults to learn general knowledge of technology and about computers. From the results of the research can be seen that the game animation crossword general knowledge about basic computer levels based on flash can know more clearly about adobe Flash CS6.


Full Text:

PDF

References


A. Gunadi and H. Al Fatta, “ANALISIS DAN PEMBUATAN GAME ‘PETUALANGAN SI ARGO ’ BERBASIS FLASH,†DASI, vol. 13, no. 1, pp. 42–44, 2012.

A. Rachan, V. Suhartono, and Y. Purwanto, “AGEN CERDAS ANIMASI WAJAH UNTUK GAME TEBAK KATA,†Teknol. Inf., vol. 6, no. April, pp. 1–8, 2010.

L. Adyani, R. Agustini, and Raharjo, “PENGEMBANGAN PERANGKAT PEMBELAJARAN BERBANTUAN MEDIA ANIMASI INTERAKTIF BERBASIS GAME EDUKASI UNTUK MENINGKATKAN MOTIVASI DAN HASIL BELAJAR SISWA,†Pendidik. sains, vol. 4, no. 2, pp. 648–657, 2015.

W. R. Widjayanti, T. Masfingatin, and R. K. Setyansah, “MEDIA PEMBELAJARAN INTERAKTIF BERBASIS ANIMASI PADA MATERI STATISTIKA UNTUK SISWA KELAS 7 SMP,†Pendidik. Mat., vol. 13, no. 1, pp. 101–112, 2019.

F. Rosady, Y. Lisa, and M. I. Supiandi, “PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN TEAMS GAME TOURNAMENT (TGT) BERBASIS TEKA-TEKI SILANG TERHADAP HASIL BELAJAR KOGNITIF SISWA PADA MATERI SISTEM PENCERNAAN DI KELAS VIII SEKOLAH MENENGAH PERTAMA NEGERI 2 KELAM PERMAI TAHUN PELAJARAN 2016/2017,†JPBIO (Jurnal Pendidik. Biol., vol. 2, no. 1, pp. 9–17, 2017, doi: http://dx.doi.org/10.31932/JPBIO (Jurnal Pendidikan Biologi).

D. Y. Setiawan, S. Mujilahwati, and Munif, “GAME TEKA-TEKI SILANG UNTUK ANAK INFORMATIKA BERBASIS ANDROID,†J-TIIES, vol. 1, no. 1, pp. 169–178, 2017.

M. I. Hanafri, A. Budiman, and N. A. Akbar, “Game Edukasi Tebak Gambar Bahasa Jawa Menggunakan Adobe Flash CS6 Berbasis Android,†SISFOTEK Glob., vol. 5, no. 2, pp. 50–53, 2015.

S. Rezeki, “PEMANFAATAN ADOBE FLASH CS6 BERBASIS PROBLEM BASED LEARNING PADA MATERI FUNGSI KOMPOSISI DAN FUNGSI INVERS,†J. Pendidik. Tambusai, vol. 2, no. 4, pp. 856–864, 2018.

P. Studi, T. Pendidikan, J. Kurikulum, D. A. N. Teknologi, F. I. Pendidikan, and U. N. Semarang, “KEEFEKTIFAN GAME KUIS TTS PINTAR SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN MATA PELAJARAN IPA TERPADU DI SMP ISLAM CAHAYA INSANI SEMARANG,†2019.

“Pengembangan Media Teka-Teki Silang (Crossword Puzzle) Menggunakan Adobe Flash CS6 Sebagai Media Pengayaan Pada Mata Pelajaran Pengantar Akuntansi.â€

“PEMBUATAN GAME TEKA-TEKI SILANG ‘HEMS’ MENGGUNAKAN ADOBE FLASH,†2012.

H. Supriyono et al., “RANCANG BANGUN MEDIA PEMBELAJARAN BAHASA DAN HURUF JAWA BERBASIS ADOBE FLASH CS6,†pp. 1–9, 2015.




DOI: https://doi.org/10.36987/josdis.v1i2.2794

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Hasil gambar untuk committee on publication ethics logo
 

Jurnal ini mengikuti pedoman dari Committee on Publication Ethics (COPE) dalam menghadapi semua aspek etika publikasi dan, khususnya, bagaimana menangani kasus penelitian dan kesalahan publikasi. Pernyataan ini menjelaskan etika perilaku semua pihak yang terlibat dalam proses penerbitan artikel di jurnal ini, termasuk Penulis, Pemimpin Redaksi, Dewan Redaksi, Mitra Bebestari, dan Penerbit (Akademi Kepolisian Republik Indonesia). Journal of Student Development Information System (JoSDIS) berkomitmen untuk mengikuti praktik terbaik tentang masalah etika, kesalahan, dan pencabutan. Pencegahan malpraktek publikasi merupakan salah satu tanggung jawab penting dewan redaksi. Segala jenis perilaku tidak etis tidak dapat diterima, dan jurnal tidak mentolerir plagiarisme dalam bentuk apa pun.

 

Journal of Student Development Information System (JoSDIS)
Journal URL: https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/JoSDIS/index
Journal DOI: 10.36987/josdis
E-ISSN: 2774-7948

Alamat Redaksi :
Fakultas Sains dan Teknologi, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Sains dan Teknologi,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418