Strategi Pemasaran Bisnis Internasional Pada UMKM Pasar Petisah Di Masa COVID 19
Abstract
This study aims to determine the Marketing Strategy for the Sale of UMKM In Petisah Market In The Covid 19. The research methodology used is qualitative approach qualitative research is research that serves as the data based on the results of the documentation which can give you a clear picture of the object under study, and then in the process and in the analysis to then draw conclusions. Methods of data analysis used is qualitative data that is used in research to explain an object or phenomenon based on the things that generally can not be calculated using the data documentation, literature studies, and secondary data.As the development of the business world, UMKM need to pay more attention to the competition in the business world, both in domestic and abroad. If UMKM want to remain competitive with other companies, UMKM need to pay attention to the main problems, namely marketing. Strategy pemasaranproduk when The Pandemic Covid-19 Effective that :offers a service or product to customers who need help, use the right tools, maximized can be either old features or new features that suit the needs of the community or customers, avoid all the negative impressions that can damage the business.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdullah, T, & Francis, T. (2012).Manajemen Pemasaran. Depok:PT.Raja Grafindo Persada
Kasmir, (2006) Kewirausahaan Edisi I, Jakarta:PT. Grafindo Persada
Sumarwan, U,& Fandiy, T (2018). Strategi Pemasraan Dalam Perspektif Perilaku Konsumen, Bandung:PT Penerbit IPB Press
Tambunan, T.T (2017). Usaha Mikro, Kecil, Menengah Cetakan Ke 1. Bogor: Ghalia Indonesia
Prasetyo, H.T (2018). Strategi Pemasaran Dalam Menungkatkan Penjualan Di Cavinton Hotel Yogyakarta: Dosen Akademi Pariwisata Yogyakarta
Tambunan, T.T (2009) UMKM Di Indonesia, Bogor: Ghalia Indonesia.
DOI: https://doi.org/10.36987/ebma.v2i2.2346
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal ini mengikuti pedoman dari Committee on Publication Ethics (COPE) dalam menghadapi semua aspek etika publikasi dan, khususnya, bagaimana menangani kasus penelitian dan kesalahan publikasi. Pernyataan ini menjelaskan etika perilaku semua pihak yang terlibat dalam proses penerbitan artikel di jurnal ini, termasuk Penulis, Pemimpin Redaksi, Dewan Redaksi, Mitra Bebestari, dan Penerbit (Akademi Kepolisian Republik Indonesia). Ekonomi Bisnis Manajemen dan Akuntansi (EBMA) berkomitmen untuk mengikuti praktik terbaik tentang masalah etika, kesalahan, dan pencabutan. Pencegahan malpraktek publikasi merupakan salah satu tanggung jawab penting dewan redaksi. Segala jenis perilaku tidak etis tidak dapat diterima, dan jurnal tidak mentolerir plagiarisme dalam bentuk apa pun.
Â
Ekonomi Bisnis Manajemen dan Akuntansi (EBMA)
Journal URL:Â https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/ebma/index
Journal DOI:Â 10.36987/ebma
e-ISSN :Â 2746-2137
p-ISSN :Â 2746-5330
Alamat Redaksi :
Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Ekonomi dan Bisnis,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418