Strategi Pemasaran Produk Gadai Emas dalam Menarik Minat Nasabah Pada Bank Syariah Indonesia KCP Medan Marelan Raya
Abstract
The purpose of this study was to find out how the marketing strategy of gold pawn products at Bank Syariah Indonesia KCP Medan Marelan Raya. This research is a qualitative research with descriptive method while the data collection technique is by conducting interviews and observation. to make Sharia Gold Pawn product at KCP Medan Marelan Raya, a strategy is needed so that the sales objectives of the product can be successful and meet the company’s targets. Then do a SWOT analysis first so that the strategy used is right on target. This research uses SWOT analysis with marketing mix theory. The results of this study indicate that the Sharia Gold Pawn at KCP Medan Marelan Raya has developed quite well, which means that customers are interested or interested in the Sharia Gold Pawn with evidence of ank increase in the number of gold pawn customers from 2021-2022. Therefore, the marketing strategy plays a role very important in increasing the number of customers on the Sharia Gold Pawn at Bank Syariah Indonesia KCP Medan Marelan Raya.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Al Arif, M. Nur Rianto, 2012. Lembaga Keuangan Syariah. Jakarta : Pustaka Setia
G, A, Steiner, dkk, 1997. Kebijakan dan Strategi Manajemen. Jakarta : Erlangga..
Kasmir, 2003. Pemasaran Bank. Jakarta : Kencana
Satori,Djam dan Aan Komariah, 2009. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung : Alfabeta
Tjiptono, Fandy, 1997. Strategi Pemasaran. Yogyakarta : Andi Offset.
DOI: https://doi.org/10.36987/ebma.v3i1.2772
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal ini mengikuti pedoman dari Committee on Publication Ethics (COPE) dalam menghadapi semua aspek etika publikasi dan, khususnya, bagaimana menangani kasus penelitian dan kesalahan publikasi. Pernyataan ini menjelaskan etika perilaku semua pihak yang terlibat dalam proses penerbitan artikel di jurnal ini, termasuk Penulis, Pemimpin Redaksi, Dewan Redaksi, Mitra Bebestari, dan Penerbit (Akademi Kepolisian Republik Indonesia). Ekonomi Bisnis Manajemen dan Akuntansi (EBMA) berkomitmen untuk mengikuti praktik terbaik tentang masalah etika, kesalahan, dan pencabutan. Pencegahan malpraktek publikasi merupakan salah satu tanggung jawab penting dewan redaksi. Segala jenis perilaku tidak etis tidak dapat diterima, dan jurnal tidak mentolerir plagiarisme dalam bentuk apa pun.
Â
Ekonomi Bisnis Manajemen dan Akuntansi (EBMA)
Journal URL:Â https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/ebma/index
Journal DOI:Â 10.36987/ebma
e-ISSN :Â 2746-2137
p-ISSN :Â 2746-5330
Alamat Redaksi :
Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Ekonomi dan Bisnis,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418