Analisis Kinerja Pegawai Pada Kantor Camat Batangkuis

Yuliana Saputri, Zainarti Zainarti

Abstract


Based on the results of the analysis of the 2020 East Medan District Government Agency Performance Accountability Report, it shows that employee performance is still low, and there are problems that need to be addressed related to apparatus work discipline. The research method used in this research is descriptive with qualitative analysis. Data collection is obtained from interviews, documentation, and observations. The results showed that the work quality of the employees of the East Medan District Head Office, Medan City was still low in terms of handling documents and procedures were still convoluted and slow and not transparent in terms of costs. The work quantity of the employees of the Medan Timur Sub-district Office in Medan City is quite good. The work discipline of the employees of the East Medan Sub-district Office, Medan City, has not yet been implemented as expected by the community. Employees at the Medan Timur Sub-district Office in Medan City have good initiatives in carrying out their duties. As well as the employee's responsibility for all aspects related to the tasks carried out by the employees of the East Medan District Head Office, Medan City is quite good. 


Keywords


Analysis; Batangkuis District Head Office, Employee Performance.

Full Text:

PDF

References


Hasibuan, M.S.P. (2002). Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: PT Bumiperkasa

Ilyas, Yaslis, 2011. Kinerja. Jakarta: Universitas Indonesia.

Instruksi Presiden Nomor 7 Tahun 1999 tentang Akuntanbilitas Kinerja Instansi Pemerintah.

Mangkunegara, A. A. Anwar Prabu. 2016. Manajemen Sumber Daya Manusia Perusahaan. Bandung: PT. Remaja

Rosdakarya. Mangkunegara, A. A. Anwar Prabu. 2017. Manajemen Sumber Daya Manusia Perusahaan. Bandung: Remaja Rosdakarya

Priansa, D. 2017. Manajemen Kinerja Kepegawaian. Bandung: CV. Pustaka Setia.

Siregar, D. (2019). Pengaruh Motivasi dan Kompensasi terhadap Kinerja Karyawan pada Perseron Terbatas Digitdata Terminal Evolusi. Journal of Education, Humaniora and Social Sciences (JEHSS). 2 (1): 74 – 82

Siregar, H., (2011), Analisis Kinerja Aparatur Birokrasi (Studi pada Bagian Sekretariat Daerah Kabupaten Labuhanbatu), Jurnal Administrasi Publik : Public Administration Journal : Public Admnistration Journal, 1 (1): 51-64

Stephen P. Robbins. 2002. Perilaku Organisasi. Jakarta: PT. Prenhallindo

Sudarto, (2011), analisis kompetensi dan kinerja aparatur pada Dinas sosial dan tenaga kerja kabupaten karo, Jurnal Administrasi Publik : Public Administration Journal, 1 (1): 102111.




DOI: https://doi.org/10.36987/ebma.v3i1.2788

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Hasil gambar untuk committee on publication ethics logo
 

Jurnal ini mengikuti pedoman dari Committee on Publication Ethics (COPE) dalam menghadapi semua aspek etika publikasi dan, khususnya, bagaimana menangani kasus penelitian dan kesalahan publikasi. Pernyataan ini menjelaskan etika perilaku semua pihak yang terlibat dalam proses penerbitan artikel di jurnal ini, termasuk Penulis, Pemimpin Redaksi, Dewan Redaksi, Mitra Bebestari, dan Penerbit (Akademi Kepolisian Republik Indonesia). Ekonomi Bisnis Manajemen dan Akuntansi (EBMA) berkomitmen untuk mengikuti praktik terbaik tentang masalah etika, kesalahan, dan pencabutan. Pencegahan malpraktek publikasi merupakan salah satu tanggung jawab penting dewan redaksi. Segala jenis perilaku tidak etis tidak dapat diterima, dan jurnal tidak mentolerir plagiarisme dalam bentuk apa pun.

 

Ekonomi Bisnis Manajemen dan Akuntansi (EBMA)
Journal URL: https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/ebma/index
Journal DOI: 10.36987/ebma
e-ISSN : 2746-2137

p-ISSN : 2746-5330

Alamat Redaksi :
Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Ekonomi dan Bisnis,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418