Penetapan Tarif Pajak UMKM di Indonesia: Sebuah Tinjauan Hukum Dalam Perspektif Filosofis, Yuridis Dan Sosiologis

Sumitro Sarkum, Bernat Panjaitan

Abstract


Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisa regulasi peraturan pemerintah dalam menetapkan pajak UMKM di Indonesia dan bagaimana kebijakan pada UMKM. Pendekatan yang digunakan ditinjau dari berlakunya hukum dalam perspektif filosofis, yuridis dan sosiologis. Perspektif tersebut digunakan untuk mengetahui apakah dengan berlakunya peraturan tersebut sudah sesuai dengan cita-cita hukum, kaidah pembentukan dan efektifitas hukum bagi UMKM.


Full Text:

PDF

References


A. K. Evizal, A. Siswanto, and A. Syukur, “Performance analysis of wireless LAN 802.11n standard for e-Learning,†in 2016 4th International Conference on Information and Communication Technology, ICoICT 2016, 2016.

A. Shetty, K. Shravya, and K. Krithika, “A review on asymmetric cryptography RSA and ElGamal algorithm,†Int. J. Innov. Res. Comput. Commun. Eng., 2014.

A. Siswanto and R. Faldana, “Sistem Monitoring Rumah Berbasis Teknologi Cloud Computing,†SESINDO 2014, vol. 2014, 2014.

E. Fujisaki and T. Okamoto, “Secure integration of asymmetric and symmetric encryption schemes,†in Annual International Cryptology Conference, 1999, pp. 537–554.

F. Brandt, “Efficient cryptographic protocol design based on distributed El Gamal encryption,†in International Conference on Information Security and Cryptology, 2005, pp. 32–47.




DOI: https://doi.org/10.36987/ikabinaenpabolo.v2i1.4540

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.