PENGARUH KUALITAS PELAYANAN, PROMOSI, HARGA, KUALITAS PRODUK DAN CITA RASA TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN PADA AYAM GEPREK WARUNG ENDUS SIBUAYA
Abstract
This research aims to know the influence of service quality, promotion, price, product quality and taste of customer satisfaction on the chicken geprek stalls around sibuaya. The population in this study is consumers who buy direct at ayam geprek stalls around sibuaya. In this study, using a sample of 84 people. This study uses simple random sampling method that is where the penarika randomly as to give equal opportunity for every member of the population to express their opinions. In testing the simultaneous (Test F) be aware of the quality of service, promotion, price, product quality and flavour of a positive and significant effect on customer satisfaction. In persial (t Test) note that the known quality of service and the promotion of positive and significant effect on customer satisfaction, while the price, the quality of the product and the taste is not positive and significant effect on customer satisfaction. While targetting and positioning the market is not positive and significant effect on competitive advantage. Through testing Koefisifien the determinant obtained the value of Adjusted R Square of 0,229 or 22.9% customer satisfaction can be explained by the quality of service, promotion, price, product quality and taste while the side 77,1 can be explained by other variables that are not discussed in this study. Testing the feasibility of the research instrument as well as the analysis of the descriptive characteristics of the respondents using SPSS software (Statistical Package For The Social Science).
Full Text:
PDFReferences
Abd Rasyid Syamsuri, Zulkifli Musannanip. (2018). Analisis Pelatiha, Disiplin Kerja, Remunerasi Dan Motivasi Berprestasi Dengan Kepuasan Kerja Variabel Intervening Terhadap Kinerja Karyawan. Jurnal Sosial Humaniora Dan Pendidikan, 9(9), 95–105. Https://Doi.Org/10.9744/Jmk.11.1.Pp.11-19
Dzikril Hakim, M. M. (2016). Pengaruh Kualitas Layanan, Harga, Lokasi Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 5(November), 1–21.
Rosita, R. (2016). Pengaruh Lokasi, Kelengkapan Produk, Kualitas Produk, Pelayanan, Harga, Dan Kenyamanan Berbelanja Terhadap Minat Beli Ulang Konsumen Pada Lotte Mart Bekasi Junction. Jurnal Ilmiah Widya Ekonomika, 1(2), 98–103.
Safri, H., & Hendry, Raja Saul Marto. (2020). Analisis Kinerja Pegawai Pada Kantor Kementrian Agama Kabupaten Labuhanabatu. Jurnal Ecobisma, 7(2), 80–87.
Setiawati, E., & Syahputra, R. (2016). Pengaruh Preferensi Merek, Persepsi Kualitas, Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Ulang Pada Cv Basimbah Tani-Labuhanbatu Eka. Jurnal Ecobisma, 3(2), 20–27.
Silaningsih, E., & Utami, P. (2018). Pengaruh Hrga, Lokasi, Kualitas Bangunan Dan Promosi Terhadap Minat Beli Perumahan Safira Bondowoso. Jurnal Sosial Humaniora, 9(2), 144. Https://Doi.Org/10.30997/Jsh.V9i2.1382
Sumitro. (2016). Analisis Kualitas Produk, Harga, Kepuasan Konsumen Pada Minat Membeli Ulang: Studi Kasus Pada Industri Kecil Di Labuhanbatu. Jurnal Kewirausahaan Dan Usaha Kecil Menengah, 1(1), 37–40. Http://Stiesurakarta.Id/Index.Php/Jkukm/Article/View/63
Zulian, Y. (2010). Manajemen Kualitas Produk & Jasa (Edisi Pert). Ekonisia.
DOI: https://doi.org/10.36987/jumsi.v1i2.2366
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal ini mengikuti pedoman dari Committee on Publication Ethics (COPE) dalam menghadapi semua aspek etika publikasi dan, khususnya, bagaimana menangani kasus penelitian dan kesalahan publikasi. Pernyataan ini menjelaskan etika perilaku semua pihak yang terlibat dalam proses penerbitan artikel di jurnal ini, termasuk Penulis, Pemimpin Redaksi, Dewan Redaksi, Mitra Bebestari, dan Penerbit (Akademi Kepolisian Republik Indonesia). Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI) berkomitmen untuk mengikuti praktik terbaik tentang masalah etika, kesalahan, dan pencabutan. Pencegahan malpraktek publikasi merupakan salah satu tanggung jawab penting dewan redaksi. Segala jenis perilaku tidak etis tidak dapat diterima, dan jurnal tidak mentolerir plagiarisme dalam bentuk apa pun.
Â
Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI)
Journal URL:Â https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/JUMSI/index
Journal DOI:Â 10.36987/jumsi
E-ISSN:Â 2774-4221
Alamat Redaksi :
Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Ekonomi dan Bisnis,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418