PERAN KEUNGGULAN KOMPETITIF DALAM PEMASARAN PRODUK DENGAN PENERAPAN MEDIA SOSIAL DI ERA GLOBAL PADA UKM SEPATU BUNUT DI KABUPATEN ASAHAN

Dina Audiva Adawiyah, Wahdatun Thoibah, Fitri Thoibah, Suhairi Suhairi

Abstract


This study aims to determine the relationship of cooperation as a social network for the artisans of UMKM Shoes Bunut and the economic relationship of the community which is related to business continuity. This research was conducted through a quantitative approach. The location of this research is Asahan district because it has more number of UKM Shoes Bunut which has internationalized compared to other districts in the province. The subjects in this study were the owners or managers of the Shoes Bunut UKM in Asahan Regency. and the object of this research is internationalization which is influenced by the role of competitive advantage. The results in this study are Social Media used as a Marketing Tool Social media used by respondents to market products are Instagram (78%), Youtube (58%), Facebook (31%), Line (20%), WhatsApp (18% ), Path (7%), and Twitter (2%). it can be concluded if all hypotheses in this study are accepted and have a positive and significant effect.


Full Text:

PDF

References


Armstrong., K. a. (2012). Prinsip-prinsip Pemasaran, jilid 1 edisi 12. Jakarta: Erlangga.

Kanuk., S. d. (2011). Perilaku konsumen. Edisi 7. Jakarta: Raja Persada.

Sugiyono. (2012). Statistika Penelitian. . Bandung: Alfabeta.

Tjiptono, F. (2010). Manajemen Jaya. Jakarta: Gramedia.

Tjiptono, F. (2012). Strategi Pemasaran. Jkaarta: 2014.




DOI: https://doi.org/10.36987/jumsi.v2i1.2395

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Hasil gambar untuk committee on publication ethics logo
 

Jurnal ini mengikuti pedoman dari Committee on Publication Ethics (COPE) dalam menghadapi semua aspek etika publikasi dan, khususnya, bagaimana menangani kasus penelitian dan kesalahan publikasi. Pernyataan ini menjelaskan etika perilaku semua pihak yang terlibat dalam proses penerbitan artikel di jurnal ini, termasuk Penulis, Pemimpin Redaksi, Dewan Redaksi, Mitra Bebestari, dan Penerbit (Akademi Kepolisian Republik Indonesia). Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI) berkomitmen untuk mengikuti praktik terbaik tentang masalah etika, kesalahan, dan pencabutan. Pencegahan malpraktek publikasi merupakan salah satu tanggung jawab penting dewan redaksi. Segala jenis perilaku tidak etis tidak dapat diterima, dan jurnal tidak mentolerir plagiarisme dalam bentuk apa pun.

 

Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI)
Journal URL: https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/JUMSI/index
Journal DOI: 10.36987/jumsi
E-ISSN: 2774-4221

Alamat Redaksi :
Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Ekonomi dan Bisnis,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418