Analisis Kebijakan Produk Dalam Perkembangan Pemasaran Global di Indonesia

Suhairi Suhairi, Alfy Hidayat, Hafsyah Yasmita, Mentari Kinanti Surya Sirait, Reitandi Reitandi

Abstract


Currently, the development of global markets and business has become a very rapid thing for humans to do. Business people certainly need to change their minds so they can follow the existing trends in order to be able to develop their business and corporate entities as a result of business developments in the current global era. If product policy issues are checked accurately and thoroughly, it will do well; otherwise, it would be a disaster. If a product can be produced and sold on a large scale, and accepted, then it is deemed technically feasible. So this research will focus on the study of product policy analysis in the development of global marketing in Indonesia.


Full Text:

PDF

References


Anggito, Albi. Johan Setiawan, 2018. Metodologi Penelitian Kualitatif, Jawa Barat: CV Jejak.

Azzahra, Annisa Putri. dkk, 2022. Global Marketing Decision (Keputusan Pemasaran), Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI), Vol. 2. No. 1.

Cateora, Philip. R. dan John L. Graham, 2007. Pemasaran Internasional, Jakarta: Salemba Empat.

https://openknowledgemaps.org/map/70dd894dbc8ad3db92d9093fd1d134f2

https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=id&user=GOHaTvIAAAAJ&citation_for_view=GOHaTvIAAAAJ:OU6Ihb5iCvQC

https://www.researchgate.net/publication/359074863_STRATEGY_FOR_THE_DEVELOPMENT_OF_GLOBAL_MARKETING_OF_SERVICES

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08911762.2020.1744334

Khurdei, Viktoriia. 2021. Strategy For The Development Of Global Marketing Of Services.

Manrai, Ajay K. 2020. New Presfectives in International Marketing Research, Volume. 33. No. 2.

Parakkasi, Idris. 2021. Manajemen Bisnis Syariah, Bogor: Lindan Bestari.

Sharma, Prachi. 2020. Impact of Covid-19 on Marketing Strategy andExpenditure, International Journal of Advanced Research (IJAR).

Tibrani, Jurnal: Kebijakan Pemasaran Produk Pipa Wavin pada Toko Gunung Kawi di Batam Yang ditinjau Dari Sudut Bauran Pemasaran.

Wahyuni, Raisa Muthia Syahra, Sakina, M. Latiful Fatih dan Suhairi, 2022. Analisa Studi Kelayakan Bisnis Dalam Aspek Produksi, Jurnal Of Visions and Ideas, Vol. 2, No. 2.

Zahra, Audina Rizka, Rifandi Syahputra, 2022. Suhairi, Analisis Komunikasi Dalam Bisnis, Journal Of Communication And Islamic Broadcasting, Vol.2. No. 1.




DOI: https://doi.org/10.36987/jumsi.v2i4.3759

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Hasil gambar untuk committee on publication ethics logo
 

Jurnal ini mengikuti pedoman dari Committee on Publication Ethics (COPE) dalam menghadapi semua aspek etika publikasi dan, khususnya, bagaimana menangani kasus penelitian dan kesalahan publikasi. Pernyataan ini menjelaskan etika perilaku semua pihak yang terlibat dalam proses penerbitan artikel di jurnal ini, termasuk Penulis, Pemimpin Redaksi, Dewan Redaksi, Mitra Bebestari, dan Penerbit (Akademi Kepolisian Republik Indonesia). Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI) berkomitmen untuk mengikuti praktik terbaik tentang masalah etika, kesalahan, dan pencabutan. Pencegahan malpraktek publikasi merupakan salah satu tanggung jawab penting dewan redaksi. Segala jenis perilaku tidak etis tidak dapat diterima, dan jurnal tidak mentolerir plagiarisme dalam bentuk apa pun.

 

Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI)
Journal URL: https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/JUMSI/index
Journal DOI: 10.36987/jumsi
E-ISSN: 2774-4221

Alamat Redaksi :
Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Ekonomi dan Bisnis,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418