Pengaruh Pendidikan Dan Pengetahuan Terhadap Tingkat Pemahaman Masyarakat Kota Sibolga Dalam Memilih Produk Bank Syariah
Abstract
In Sibolga City, this study intends to examine public awareness of sharia banking products. A quantitative technique is used in this kind of research. Up to 100 residents of Sibolga City made up the sample for this study. By completing a questionnaire on a Likert scale, data was gathered. The study's findings support the conclusion that most residents of Sibolga City are unaware of Islamic banking products, with the exception of those who know about Islamic banks. The community in Sibolga City only knows about Islamic banks, according to the study's findings.
Full Text:
PDFReferences
A.Aziz Alimul Hidayat.(2012). Riset Keperawatan dan Teknik Penulisan Ilmiah. Salemba Medika: Edisi 2.
Abdul Rahman Saleh dan Muhbib Abdul Wahab. (2004). Psikologi Suatu Pengantar. Jakarta: Kencana.
Amzar, Yohanes. (2006). Analisis Efisiensi Perbankan Syariah di Indonesia Jakarta: Gema Insani.
Antonio, Muhammad Syafi’i. (2001). Bank Syariah Dari Teorike Praktik. Jakarta: GemaInsani.
Antonio, Muhammad Syafi’I. (2009). Bank Syariah Dari Teorike Praktik. Jakarta: Gema Insani.
Arikunto,S.(2010). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Ascarya. (2011). Akad dan Produk Bank Syariah. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Firdaus. (2005). Konsep dan Implementasi Bank Syariah. Jakarta:PT Raja Grafindo Persada.
HuseinUmar.(2009). Metode Penelitian Untuk Skripsi dan Tesis.Jakarta: Rajawali Persada.
Ibrahim,Muhammad.(2008).Sejarah Daerah Istimewa Aceh. Universitas Michigan: Departemen Pendidikan danKebudayaan.
Ismail(2014).Perbankan Syariah. Jakarta: Kencana, Prenada Media Group.
Kasmir. (2006). Bank dan Lembaga Keuangan Lainnya. Jakarta: Kencana.
Kholid, Ahmad. (2012). Promosi Kesehatan dengan Pendekatan Teori Prilaku, Media dan Aplikasinya. Perpustakaan Nasional: Katalog DalamTerbitan (KDT). Jakarta: RajawaliPers.
Kotler, Phillip. dialih bahasakan oleh Hendra Teguh, Ronny ARusli dan Menyamin Molan. (2000). Manajemen Pemasaran. Edisi Bahasa Indonesia.Jakarta: PT Prenhallindo.
DOI: https://doi.org/10.36987/jumsi.v4i2.4288
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI)
Journal URL: https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/JUMSI/index
Journal DOI: 10.36987/jumsi
E-ISSN:Â 2774-4221
Alamat Redaksi :
Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Ekonomi dan Bisnis,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418