Implementasi Pembelajaran Individual Pada Mata Pelajaran Agama Islam di SMP Swasta Al-Washliyah 42 Berastagi

Dwi Alfari, Hasanuddin Hasanuddin

Abstract


This study aims to explain the Implementation of Individual Learning in Islamic Religion Subjects at Al-Washliya 42 Berastagi Private Middle School. The method used is qualitative, with data collection techniques through observation. Based on the research conducted, the researchers drew the conclusion that: the learning model used is like individual learning which leads to an emphasis on additional learning for each individual student. Based on the results of observations, researchers saw an increase in the level of interest and interest of students in participating in the teaching and learning process in Islamic Religion subjects. Students also feel comfortable during the teaching and learning process because they get additional lessons or the teacher explains individually to students until they understand correctly the material conveyed by the teacher in each teaching and learning process.


Full Text:

PDF

References


Budiman, M. A. (2017). Politeknik Negeri Banjarmasin. Pendidikan Agama Islam, 1(Pendidik. Agama Islam), 1–107.

Diana Dwi Jayanti. (2014). STRATEGI OPTIMALISASI POTENSI SISWA BERKEBUTUHAN KHUSUS MELALUI PROGRAM PEMBELAJARAN INDIVIDUAL. Akademika, 85(1), 2071–2079.

Ginting, N. (2020). IMPLEMENTASI KONSEP PENDIDIKAN ISLAM TERPADU DI SEKOLAH ISLAM TERPADU ULUL. 5(2), 293–304.

Harfiani, R. (2023). Implementasi Pendidikan Agama Islam dalam Penanaman Akhlak Siswa Sekolah Darul Muhmin Thailand. Journal on Education, 5(2), 3699–3714. https://doi.org/10.31004/joe.v5i2.1051

M.Ismail makki, M. P., & Aflahah, M. P. (2019). PEMBELAJARAN.

Mardiana, A., Muzakki, I., Sunaiyah, S., & Ifriqia, F. (2022). Implementasi Program Pembelajaran Individual Siswa Tunagrahita Kelas Inklusi. SITTAH: Journal of Primary Education, 1(2), 177–192. https://doi.org/10.30762/sittah.v1i2.2491

Mularsih, H. (2007). pembelajaran individual dengan menggunakan modul. Akademika, 9(1), 1–17.

Pasaribu, M. (2022). Peranan Pendidikan Agama Islam dalam Pencegahan Pelecehan Seksual Online di Kalangan Mahasiswa. Edukasi Islami: Jurnal Pendidikan Islam, 11(03), 869. https://doi.org/10.30868/ei.v11i03.2558

Rachman, mochammad munir. (2012). pembelajaran individual. 1.

Syauqi, A. (2010). BAB III Pendidikan Agama Islam. 65–88.

Yusuf, M., Syurgawi, A., Putri, S., & Istiqamah, D. (2003). Konsep Dasar Pembelajaran. 20.




DOI: https://doi.org/10.36987/jumsi.v3i4.4867

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Hasil gambar untuk committee on publication ethics logo
 

Jurnal ini mengikuti pedoman dari Committee on Publication Ethics (COPE) dalam menghadapi semua aspek etika publikasi dan, khususnya, bagaimana menangani kasus penelitian dan kesalahan publikasi. Pernyataan ini menjelaskan etika perilaku semua pihak yang terlibat dalam proses penerbitan artikel di jurnal ini, termasuk Penulis, Pemimpin Redaksi, Dewan Redaksi, Mitra Bebestari, dan Penerbit (Akademi Kepolisian Republik Indonesia). Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI) berkomitmen untuk mengikuti praktik terbaik tentang masalah etika, kesalahan, dan pencabutan. Pencegahan malpraktek publikasi merupakan salah satu tanggung jawab penting dewan redaksi. Segala jenis perilaku tidak etis tidak dapat diterima, dan jurnal tidak mentolerir plagiarisme dalam bentuk apa pun.

 

Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI)
Journal URL: https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/JUMSI/index
Journal DOI: 10.36987/jumsi
E-ISSN: 2774-4221

Alamat Redaksi :
Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Ekonomi dan Bisnis,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418