Analisis Strategi Pemasaran Produk Bank Melalui Pemanfaatan Teknologi Informasi di PT. BSI Kc Simeulue

Maria Sasmita, Uswah Hasanah

Abstract


This study aims to find out in detail about matters relating to the Marketing Strategy of bank products through the effective and comprehensive use of information technology at PT. BSI Simeulue Branch Office. The research method used in this study is a descriptive qualitative research method in the form of interviews with informants. The results of the research are in the form of interviews with BSI banks where researchers can say that by implementing several bank product marketing strategies and through the use of information technology at the bank it needs to be applied to customers so that there are no problems that are often experienced by customers when using the Mobile Banking application which often experience interruptions. Therefore it is necessary to have a marketing strategy for bank products through the use of information technology so that it can be carried out effectively. Analysis of the product marketing strategy carried out by the bank is to combine the components in the marketing mix, namely promotion strategy, product strategy, price strategy and service strategy. In addition, the constraints faced by customers of the BSI KC Simeulue bank will provide solutions in the form of directions and assistance customers so that they can solve the problems faced by these customers, the bank also provides the best service to its customers. the bank has done it to the maximum and then also uses information technology that can be understood by customers and according to customer needs.


Full Text:

PDF

References


Amalina, N., Dhiawy, V., Sitorus, H., Hasibuan, Y. A., Islam, U., Sumatera, N., Estate, M., & Serdang, K. D. (2023). Analisis Strategi Pemasaran Bank Syariah Indonesia Dalam Meningkatkan Pangsa Pasar Melalui Pemanfaatan Tekhnologi Informasi. 1(1).

Anggraini, D., & Sudharyati, N. (2022). ANALISIS STRATEGI MARKETING SYARIAH DALAM MENINGKATKAN JUMLAH NASABAH BSI OTO PADA PT . BANK SYARIAH INDONESIA KANTOR CABANG PEMBANTU SIPIN BAKARUDDIN JAMBI ANALYSIS OF SHARIA MARKETING STRATEGY INCREASING THE NUMBER OF BSI OTO CUSTOMERS AT PT . BANK SYAR. 2(2), 119–132.

Keller dan Amstrong. (2014). Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edisi Kedua Belas. Jakarta: Erlangga.

Kotler Philip dan Kevin Lane Keller. (2009). Manajemen Pemasaran.

Niswah, K., & Tambunan, K. (2022). Analisis Strategi Manajemen Bank Syariah Indonesia Dalam Meningkatkan Market Share Melalui Pemanfaatan Teknologi Informasi. El-Mal: Jurnal Kajian Ekonomi & Bisnis Islam, 3(6), 1272–1289. https://doi.org/10.47467/elmal.v3i6.1210

Pradesyah, R. (2019). Analisis Perkembangan Akad-Akad Di Bank Syariah. : : Jurnal Ekonomi Islam,1(1).Https://Doi.Org/10.30596/Aghniya.V1i1.2561.

Sagita Widyawati, Muhammad Iqbal Fasa, S. (2022). Analisis Strategi Promosi Terhadap Pengembangan Produk Perbankan Syariah. Jurnal Ekonomi Bisnis, Manajemen Dan Akuntansi (JEBMAK), 1(3), 355–368.

Saladin, D. (2007). Intisari Pemasaran & Unsur-unsur Pemasaran. Bandung: Linda Karya.

Sari, V. K., Tinggi, S., Ekonomi, I., & Surabaya, M. (2023). PADA BANK MINI ( Studi Kasus di Bank Mini MI Plus Darul Hikmah Kalijaten-Taman-Sidoarjo ). 3(2), 550–559.

Silaban, B. E. (2006). Analisis Strateg. Journal Esensi, 2006), Vol. No. 1, Hal. 2.

Suhendi, H. (2002). Fiqh Muamalah. Raja Grafindo.

Suwiknyo, D. (2010). Jasa-jasa Perbankan Syariah. Pustaka Pelajar.

Tanjung, M. S. B. (2019). Aktivitas Pemasaran Produk Bank (Studi Kasus: Pada Pt. Bank Perkreditan Rakyat Berok Gunung Pangilun Padang). 1–24. https://osf.io/preprints/39cr2/.




DOI: https://doi.org/10.36987/jumsi.v4i1.4869

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Hasil gambar untuk committee on publication ethics logo
 

Jurnal ini mengikuti pedoman dari Committee on Publication Ethics (COPE) dalam menghadapi semua aspek etika publikasi dan, khususnya, bagaimana menangani kasus penelitian dan kesalahan publikasi. Pernyataan ini menjelaskan etika perilaku semua pihak yang terlibat dalam proses penerbitan artikel di jurnal ini, termasuk Penulis, Pemimpin Redaksi, Dewan Redaksi, Mitra Bebestari, dan Penerbit (Akademi Kepolisian Republik Indonesia). Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI) berkomitmen untuk mengikuti praktik terbaik tentang masalah etika, kesalahan, dan pencabutan. Pencegahan malpraktek publikasi merupakan salah satu tanggung jawab penting dewan redaksi. Segala jenis perilaku tidak etis tidak dapat diterima, dan jurnal tidak mentolerir plagiarisme dalam bentuk apa pun.

 

Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI)
Journal URL: https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/JUMSI/index
Journal DOI: 10.36987/jumsi
E-ISSN: 2774-4221

Alamat Redaksi :
Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Ekonomi dan Bisnis,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418