Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Pengguna Kartu Telkomsel Yang Dimoderasi Oleh Brand Image Pada CV. Sinar Telekom
Abstract
This study aims to determine the effect of product quality and price on the satisfaction of Telkomsel card users moderated by brand image at CV Sinar Telekom. This type of research is quantitative. The population in this study were consumers who purchased Telkomsel cards at CV Sinar Telekom. With the Accidental Sampling sampling technique using the lemeshow formula, a sample of 100 respondents was obtained. The data analysis technique used in this study is the Data analysis technique in this study uses descriptive statistical analysis and Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM). The results of this study indicate that product quality does not affect consumer satisfaction. However, price affects consumer satisfaction. In addition, brand image can strengthen the influence of product quality and price on consumer satisfaction of Telkomsel cards at CV Sinar Telekom.
Full Text:
PDFReferences
Ajzen, I. (2019). The Theory Of Planned Behavior. Organizational Behavior And Human Decision Processes.
Ariyanti, W. P., Hermawan, H., & Izzuddin, A. (2022). Pengaruh Harga Dan Lokasi Terhadap Kepuasan Pelanggan. Publik: Jurnal Manajemen Sumber Daya Manusia, Administrasi Dan Pelayanan Publik, 9(1), 85–94. Https://Doi.Org/10.37606/Publik.V9i1.257
Budhi, I. M. A. A., & Ekawati, N. W. (2022). Peran Brand Image Dalam Memediasi Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 11(5), 948. Https://Doi.Org/10.24843/Ejmunud.2022.V11.I05.P05
Budiono, A. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Persepsi Harga, Promosi, Lokasi, Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Konsumen Melalui Kepuasan Konsumen Di Rumah Makan Bebek Kaleo Tebet Jakarta Selatan Dimasa Pandemi Covid-19. Segmen Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 17(2), 223–247. Https://Doi.Org/10.37729/Sjmb.V17i2.6868
Caniago, C., Siregar, R. T., Julyanthry, J., & Pakpahan, G. E. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Dengan Brand Image Sebagai Variabel Moderating Pada Toko Sinar Bintang Photo Pematangsiantar. Sultanist: Jurnal Manajemen Dan Keuangan, 7(2), 21–31. Https://Doi.Org/10.37403/Sultanist.V7i2.151
Fadilla, A., Darnilawati, & Alchudri. (2024). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Kartu Internet Telkomsel Pada Masyarakat Kota Pekanbaru Menurut Perspektif Ekonomi Syariah. Journal Of Sharia And Law, 3(2), 528–549.
Fiqihta, E., Kuraesin, E., & Muniroh, L. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Brand Image Terhadap Kepuasan Pelanggan. Manager : Jurnal Ilmu Manajemen, 2(3), 376. Https://Doi.Org/10.32832/Manager.V2i3.3713
Firdaus, R. F., Mariam, S., & Sudrajat, A. (2022). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Kartu Perdana Telkomsel. Jsma (Jurnal Sains Manajemen Dan Akuntansi), 14(1), 44–53. Https://Doi.Org/10.37151/Jsma.V14i1.91
Firmansyah, M A. (2018). Perilaku Konsumen (Sikap Dan Pemasaran). Yogyakarta: Cv Budi Utama.
Ghozali, I. (2020). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program Ibm Spss 21. Semarang: Badan Penerbit Undip.
Ghozali, I., & Kusumadewi, K. A. (2023). Partial Least Squares Konsep Teknik Dan Aplikasi Menggunakan Program Smartpls 4.0. Semarang: Universitas Diponegoro Semarang.
Hair, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C. ., & Sarstedt, M. (2022). A Primer On Partial Least Squares Structural Equation Modeling (Pls-Sem). Long Range Planning (Vol. 46). Sage: Thousand Oaks. Https://Doi.Org/10.1016/J.Lrp.2013.01.002
Kotler, P. Amstrong, K. (2019). Prinsip-Prinsip Marketing Edisi Ke Tujuh. Jakarta: Salemba Empat.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2018). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Nanza, N. F., & Herwanto. (2025). Pengaruh Kepercayaan Merek, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Kartu Perdana Telkomsel Di Kecamatan Rajabasa. Yume : Journal Of Management, 8(1), 1377–1384.
Putu, E. S., Ketut, A. S. S. N. L., & Luh, I. N. (2021). Pengaruh Harga, Kualitas Produk, Dan Promosi Terhadap Kepuasan Konsumen Pengguna Telkomsel Di Kabupaten Badung. Ekoma : Jurnal Ekonomi, Manajemen, Akuntansi, 5(6), 512–521. Https://Doi.Org/10.37715/Jp.V5i6.1854
Sondakh, M., Tamengkel, L. F., & Punuindoong, A. Y. (2022). Pengaruh Harga Terhadap Keputusan Pembelian Kartu Telkomsel Pada Mahasiswa Di Desa Raanan Baru. Productivity, 3(5), 408–413. Diambil Dari Https://Ejournal.Unsrat.Ac.Id/V3/Index.Php/Productivity/Article/View/43266
Tjiptono, F. (2019). Strategi Pemasaran Prinsip & Penerapan. Edisi 1. Yogyakarta: Andi Offset.
DOI: https://doi.org/10.36987/jumsi.v5i3.7767
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI)
Journal URL: https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/JUMSI/index
Journal DOI: 10.36987/jumsi
E-ISSN:Â 2774-4221
Alamat Redaksi :
Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Ekonomi dan Bisnis,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418