Pengaruh Strategi Pemasaran Terhadap Kinerja Pemasaran Minyak Kayu Putih di CV. Ruci Gemilang
Abstract
This study aims to describe the components of the 7P marketing strategy on CV. Dewa Ruci Gemilang, analyzed the influence of the 7P marketing strategy on marketing performance, and explained the results of the research for company development. The stages of analysis using SEM-PLS go through five processes, namely the conceptualization model, determining the algorithm analysis, determining the resampling method, drawing path diagrams, and evaluating the model. The research results show that the product has a positive influence on marketing performance. Price has a positive influence on marketing performance. Place has a positive influence on marketing performance. Promotion has a positive influence on marketing performance. People have a positive influence on marketing performance. The process has a positive influence on marketing performance. Physical form has a positive influence on marketing performance.
Â
Keywords: Marketing strategy, marketing performance, eucalyptus oil
Full Text:
PDFReferences
Devara, K. S., & Sulistyawati, E. (2019). Peran Inovasi Produk Dalam Memediasi Pengaruh Orientasi Pasar Terhadap Kinerja Pemasaran. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 8(10), 6367. https://doi.org/10.24843/ejmunud.2019.v08.i10.p25
Dharmawan, D. I., Taufik, Y., & Noorhan, E. W. (2019). Pengaruh Kualitas Produk dan Physical Evidence Terhadap Brand Image Politeknik LP3I Bandung. ATRABIS: Jurnal Administrasi Bisnis, 5(1), 22–40.
Hidayat, T. (2020). Analisis Pengaruh Produk, Harga, Promosi, Dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian rumah makan Koki Jody di Magelang. Jurnal Ilmu Manajemem, 17(2), 95–105.
Indah Purnama Sari, T. E. M. (2018). HARGA DAN PHYSICAL EVIDENCE TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN WARUNG UPNORMAL Program Studi Pendidikan Ekonomi , FIPPS Universitas Indraprasta PGRI , Indonesia. 10(2), 115–120.
Lastianto, A., Pradhanawarti, A., & Widiartanto. (2014). Pengaruh Promosi, Intetsitas Persaingan dan Kebijakan Produk Terhadap Kinerja Pemasaran Bandeng Presto Pada Sentra Usaha Bandeng Presto Kelurahan Tambakrejo Semarang. Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis, 024, 1–7.
Lawalata, A. T. E., Wattimena, A. Z., Rahakbauw, D. L., & Nanlohy, Y. W. A. (2022). Analisis Break Down Event Ponint Sebagai Alat Bantu Perencanaan Laba Pada produk Minyak Kayu Putih (Studi Kasus UD. Bintang Timur Ambon). Jurnal Matematika, Statistika Dan Terapannya, 1(2), 157–166.
Nasir, A. (2018). Pengaruh Inovas Produk Terhdap Kinerja Pemasaran Industru Mebel di Kabpaten Pasuruan. 6, 9–16.
Nawangsasi, E., & Triatin, S. H. E. (2020). Peran Kinerja Pemasaran Yang di Pengaruhi Tingkat Penjualan Ditinjua daru Aspek Produk, Tempat, Harga, Promosi pada Kinerja Pedagang Jajanan Pasar Desa Karangpandan Kabupaten Karanganyar PERAN KINERJA PEMASARAN YANG DIPENGARUHI TINGKAT PENJUALAN DITINJAU . Jurnal Akuntansi, 8(1), 53–61.
Nugroho, R., & Japarianto, E. (2013). Pengaruh People, Physical Evidence, Product, Promotion, Price dan Place terhadap Tingkat Kunjungan di Kafe Coffee Cozies Surabaya. Jurnal Manajemen Pemasaran Petra, 1(2), 1–9.
Salindeho, A. E., & Mandey, S. L. (2018). Pengaruh Inovasi Produk, Tempat Dan Promosi Terhadap Kinerja Pemasaran Motor Suzuki (Pada PT. Sinar Galesong Mandiri Cab.Malalayang). Pengaruh Inovasi Produk…… 3348 Jurnal EMBA, 6(4), 3348–3357.
Semadi, I. M., DM, R., & Fitriany, F. (2022). Analisis Pengaruh Price, Promotion, People Dalam Strategi Pemasaran Terhadap Kinerja Pemasaran Kredit Konsumtif Pada Pt. Bpr Hasa Mitra Makassar. Jurnal Aplikasi Manajemen & Kewirausahaan MASSARO, 4(1), 39–52. https://doi.org/10.37476/massaro.v4i1.2715
Syahrial, Y. (2015). Analisis PENGARUH PRODUK, HARGA, PROMOSI DAN LOKASI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA UD. ANEKA KARYA GLASS DI SURAKARTA SKRIPSI. Ecobisma (Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen), 7(2), 80–87.
DOI: https://doi.org/10.36987/agroplasma.v10i1.4284
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Agroplasma
All publications by Jurnal Agroplasma [p-ISSN: 2303-2944] [E-ISSN:2715-033X] is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.