Analisis Strategi Penentuan Harga Dalam Pemasaran Internasional

Winda Suciani Siregar, Nuri Aslami

Abstract


Moderate international marketing is better known as international trade, where activities that occur involve physical and non-physical merchandise such as services. In marketing management, one of the important things is pricing. Price can be classified as a tactical variable. This is because the price is a value that can change. If a company creates a product that has benefits for the community, then the company must determine the price related to the product that has been created. In this research, literature study method is used from journals, articles, books, and other relevant sources. The conclusion that can be drawn is that pricing strategies are important in relation to international marketing. If the pricing strategy is not properly implemented, you will get a minimum profit or worse, you will get a loss like PT. Mustika Ratu in Saudi Arabia. Meanwhile, if the pricing strategy has been implemented properly and appropriately, it will certainly benefit. Pricing strategies can be done with discounts or rebates as well as promotions.


Keywords


Price; International; Marketing; Strategy

Full Text:

PDF

References


Fandy, Tjiptono. 2015. Strategi Pemasaran. Yogyakarta: ANDI.

Imambachri, S. H. 2017. Analisa Strategi Pemasaran Internasional PT. Mustika Ratu TBK di Saudi Arabia. Jurnal Sekretari Universitas Pamulang. 4(1), 24-31

Mahmud, mahfoedz. 2005. Pengantar Pemasaran Modern. Yogyakarta: Akademi Manajemen PerusahaanBhayangkari, S. K. W. (2012). PENERAPAN STANDARDISASI DAN ADAPTASI SEBAGAI UPAYA PENGEMBANGAN STRATEGI PRODUK PADA PEMASARAN INTERNASIONAL. Jurnal Manajemen Terapan dan Keuangan, 1(3), 245-258. https://doi.org/10.22437/jmk.v1i3.1842.

Nazir, M. 2014. Metode Penelitian. Bogor: Ghalia Indonesia

Rumetna, M. S. (2018). Pemanfaatan Cloud Computing Pada Dunia Bisnis: Studi Literatur. Jurnal Teknologi Informasi dan Ilmu Komputer (JTIIK), 5(3). 305-314.

Zed, M. 2014. Metode Penelitian Kepustakaan. Jakarta: Yayasan Pustaka Obor Indonesia.




DOI: https://doi.org/10.36987/ebma.v2i2.2344

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Hasil gambar untuk committee on publication ethics logo
 

Jurnal ini mengikuti pedoman dari Committee on Publication Ethics (COPE) dalam menghadapi semua aspek etika publikasi dan, khususnya, bagaimana menangani kasus penelitian dan kesalahan publikasi. Pernyataan ini menjelaskan etika perilaku semua pihak yang terlibat dalam proses penerbitan artikel di jurnal ini, termasuk Penulis, Pemimpin Redaksi, Dewan Redaksi, Mitra Bebestari, dan Penerbit (Akademi Kepolisian Republik Indonesia). Ekonomi Bisnis Manajemen dan Akuntansi (EBMA) berkomitmen untuk mengikuti praktik terbaik tentang masalah etika, kesalahan, dan pencabutan. Pencegahan malpraktek publikasi merupakan salah satu tanggung jawab penting dewan redaksi. Segala jenis perilaku tidak etis tidak dapat diterima, dan jurnal tidak mentolerir plagiarisme dalam bentuk apa pun.

 

Ekonomi Bisnis Manajemen dan Akuntansi (EBMA)
Journal URL: https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/ebma/index
Journal DOI: 10.36987/ebma
e-ISSN : 2746-2137

p-ISSN : 2746-5330

Alamat Redaksi :
Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Ekonomi dan Bisnis,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418