Analisis Kepatuhan Karyawan PT Cipta Megaswara Televisi (Kompas TV) Divisi Traffic

Natasia Tri Utami, Marsofiyati Marsofiyati, Ervina Maulida

Abstract


Employee compliance is a form of obedience from a person's attitude in complying with certain regulations or provisions related to work. This study aims to determine and analyze employee compliance at PT Cipta Megaswara Televisi (Kompas TV) Traffic Division. This study uses a qualitative research method, a type of research where researchers rely on the views of participants or informants. Researchers took four samples related to the research topic. These four samples provided researchers with various information or important aspects that improve or enrich understanding of the perspective being studied. Data collection techniques included observation, interviews, and documentation. The results of this study indicate that employee compliance in the traffic division has improved significantly due to the regulations enforced by the company and employees' ability to demonstrate a responsible attitude and professionalism when implementing compliance in the workplace. Factors influencing employee compliance can be improved through motivation, leadership, and effective communication, thus employee compliance can be significantly improved and to encourage greater compliance. Strategies to improve employee compliance require companies to develop more in-depth strategies such as weekly training and more effective supervision. Therefore, researchers hope that the results of this study can provide suggestions and insights regarding employee compliance in any company.


Keywords


Compliance, Employees, Traffic.

Full Text:

PDF

References


Alfani, M. H. (2018). Analisis Pengaruh Quality of Work Life (Qwl) Terhadap Kinerja Dan Kepuasan Kerja Karyawan Pt. Bank Bri Syariah Cabang Pekanbaru. Jurnal Tabarru’: Islamic Banking and Finance, 1(1), 1–13. https://doi.org/10.25299/jtb.2018.vol1(1).2039

Ali, R. F., Dominic, P. D. D., Ali, S. E. A., Rehman, M., & Sohail, A. (2021). Information security behavior and information security policy compliance: a systematic literature review for identifying the transformation process from noncompliance to compliance. Applied Sciences (Switzerland), 11(8). https://doi.org/10.3390/app11083383

Anggoro, D. A. (2020). Analisis Kepatuhan Karywan Terhadap Kebijakan Pengamanan Data Pada PT XYZ Dengan Standar Cobit 5.

Apriyani, Y., & Widiastuti, E. (2019). Faktor-Faktor yang Berhubungan dengan Kepatuhan Pelaksanaan Protokol Kesehatan COVID-19 di wilayah RW 018 Cipinang, Jakarta Timur Yaya Apriyani 1 , Eni Widiastuti 2. 022.

Atthobarani. M.A, Sultan, M. I., Arya, N., & Hidayatullah, F. (2024). Komunikasi Internal Pada Perusahaan PT Vale Indonesia dalam Meningkatkan Kepatuhan Karyawan Terhadap Prosedur Keselamatan Kerja . H-Ikon: Hasanuddin Jurnal Departemen Ilmu Komunikasi FISIP Unhas , 1(1), 1–12.

Bahsin, A. M., & Tualeka, A. R. (2024). Strategi Inovatif untuk Meningkatkan Kesadaran dan Kepatuhan Terhadap Kesehatan dan Keselamatan Kerja di Industri Manufaktur . LANCAH: Jurnal Inovasi Dan Tren , 2(1), 26–33.

Depri, Z. (2021). Analisis Kepatuhan Karyawan Assalam Hypermarket Terhadap Protokol Kesehatan Covid 19. Pharmacognosy Magazine, 75(17), 399–405.

Dr. Muhammad Nawir S.Pd., M. P., Afifah, R. A. B. S. R., & Lestari, A. (2024). Indikator Disiplin Kerja. 10(September), 301–320.

Effendy, A. A., & Sunarsi, D. (2020). Persepsi Mahasiswa Terhadap Kemampuan Dalam Mendirikan UMKM Dan Efektivitas Promosi Melalui Online Di Kota Tangerang Selatan. Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi, Dan Akuntansi), 4(3), 702–714.

Ekawati, Dewi, F. P., & Kurniawan, B. (2016). Analisis Kepatuhan Karyawan terhadap Penggunaan Alat Pelindung Diri (APD) di PT. Kebon Agung Unit PG. Trangkil Pati. Jurnal Kesehatan Masyarakat (e-Journal), 4(1), 304–311.




DOI: https://doi.org/10.36987/informatika.v12i3.7768

Hasil gambar untuk committee on publication ethics logo

Jurnal ini mengikuti pedoman dari Committee on Publication Ethics (COPE)dalam menghadapi semua aspek etika publikasi dan, khususnya, bagaimana menangani kasus penelitian dan kesalahan publikasi. Pernyataan ini menjelaskan etika perilaku semua pihak yang terlibat dalam proses penerbitan artikel di jurnal ini, termasuk Penulis, Pemimpin Redaksi, Dewan Redaksi, Mitra Bebestari, dan Penerbit (Akademi Kepolisian Republik Indonesia). INFORMATIKA berkomitmen untuk mengikuti praktik terbaik tentang masalah etika, kesalahan, dan pencabutan. Pencegahan malpraktek publikasi merupakan salah satu tanggung jawab penting dewan redaksi. Segala jenis perilaku tidak etis tidak dapat diterima, dan jurnal tidak mentolerir plagiarisme dalam bentuk apa pun.

 

INFORMATIKA
Journal URL: https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/informatika
Journal DOI: 10.36987/informatika
P-ISSN: 2303-2863
E-ISSN: 2615-1855

Alamat Redaksi :
Fakultas Sains dan Teknologi, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Sains dan Teknologi,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418