Peran Kerjasama Tim dan Kefektivitasan Komunikasi Interpersonal Kinerja Divisi Transaction Processing pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero) Tbk Kc. Medan

Fitri Tia Ananda, Sri Rahmadhani

Abstract


In a world of work that involves many people, of course the role of teamwork is needed. This also applies to the performance procedures at PT. Bank Tabungan Negara (Persero) tbk KC Medan, in which there are many work divisions, so it must create teamwork that builds each other. Teamwork can be started with strategies that are formed through good communication between employees. communication that is formed is not only formal, but sometimes interpersonal communication is very effective to play. A relaxed demeanor but still in a serious condition in interpersonal communication, making it easier for employees to be able to improve teamwork. From the strategies carried out by employees, they can find out the process without obstacles and also advance the activity system in the Transaction Processing Division in processing and entering data in an orderly and neat manner. This level of performance will be a feedback process on previous performance, can improve employee performance in the future.


Full Text:

PDF

References


Andayani, T. R. 2009. Efektivitas Komunikasi Interpersonal. Semarang. Badan Penerbit Undip Semarang

Dewi, Sandra. 2012. Teamwork (Cara Menyenangkan Membangun Tim Impian). Bandung. Penerbit Progressio

Dharma, Surya. 2001. Manajemen Kinerja. Yogyakarta. Pustaka Pelajar

Simajuntak. 2005. Manajemen Dan Evaluasi Kinerja. Jakarta : Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia

Suranto, A. W. 2011 Komunikasi Interpersonal. Tangerang. Graha Ilmu




DOI: https://doi.org/10.36987/jumsi.v2i3.2731

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Hasil gambar untuk committee on publication ethics logo
 

Jurnal ini mengikuti pedoman dari Committee on Publication Ethics (COPE) dalam menghadapi semua aspek etika publikasi dan, khususnya, bagaimana menangani kasus penelitian dan kesalahan publikasi. Pernyataan ini menjelaskan etika perilaku semua pihak yang terlibat dalam proses penerbitan artikel di jurnal ini, termasuk Penulis, Pemimpin Redaksi, Dewan Redaksi, Mitra Bebestari, dan Penerbit (Akademi Kepolisian Republik Indonesia). Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI) berkomitmen untuk mengikuti praktik terbaik tentang masalah etika, kesalahan, dan pencabutan. Pencegahan malpraktek publikasi merupakan salah satu tanggung jawab penting dewan redaksi. Segala jenis perilaku tidak etis tidak dapat diterima, dan jurnal tidak mentolerir plagiarisme dalam bentuk apa pun.

 

Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI)
Journal URL: https://jurnal.ulb.ac.id/index.php/JUMSI/index
Journal DOI: 10.36987/jumsi
E-ISSN: 2774-4221

Alamat Redaksi :
Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Labuhanbatu
Gedung Fakultas Ekonomi dan Bisnis,
Jalan Sisingamangaraja No.126 A KM 3.5 Aek Tapa, Bakaran Batu, Rantau Sel., Kabupaten Labuhan Batu, Sumatera Utara 21418