STUDENTS’ PROFILE ON ABILITY TO EXPLAIN BASIC CONCEPTS ON BIOLOGY OF THE CELL COURSE
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Annisa, I. (2021). Pengaruh keterampilan menjelaskan dan mengadakan variasi pembelajaran guru matematika terhadap minat belajar siswa kelas XII MAN 1 Mandailing Natal. In Skripsi Fakultas Tarbiyah Dan Ilmu Keguruan Institut Agama Islam Negeri Padangsidimpuan.
Dara, R. W., Wahab, N., & Mustakim, E. (2015). HUBUNGAN ANTARA KETERAMPILAN MENJELASKAN GURU DENGAN PRESTASI BELAJAR SISWA. Universitas Lampung.
Deswita, H. (2017). Profil Tingkat Penguasaan Keterampilan Dasar Mengajar Mahasiswa Pendidikan Matematika Universitas Pasir Pengaraian. Jurnal Gantang, 2(1). https://doi.org/10.31629/jg.v2i1.65
Gregers, T. F., & Lunde, M. L. S. (2021). Students’ understanding of the cell and cellular structures. Nordic Studies in Science Education, 17(2). https://doi.org/10.5617/NORDINA.7306
Gumohung, A. M., Moonti, U., & Bahsoan, A. (2021). PENGARUH KETERAMPILAN MENJELASKAN GURU TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA. Jambura Economic Education Journal, 3(1). https://doi.org/10.37479/jeej.v3i1.8312
Harley, T. A. (2013). The psychology of language: From data to theory. In The Psychology of Language: From Data to Theory. https://doi.org/10.4324/9781315859019
Hu, T., Yang, J., Wu, R., & Wu, X. (2021). An International Comparative Study of Students’ Scientific Explanation Based on Cognitive Diagnostic Assessment. Frontiers in Psychology, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.795497
Jundi, M., & Yasin, Z. (2020). Penilaian Sejawat dalam Pembelajaran Keterampilan Dasar Mengajar bagi Mahasiswa Pendidikan Bahasa Arab pada Mata Kuliah Pembelajaran Mikro. Maharat: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 2(2). https://doi.org/10.18196/mht.2217
Lisnawati, I., & Rohita, R. (2022). KETERAMPILAN MENGAJAR PADA GURU TAMAN KANAK-KANAK: TINJAUAN PADA KETERAMPILAN MENJELASKAN. JP2KG AUD (Jurnal Pendidikan, Pengasuhan, Kesehatan Dan Gizi Anak Usia Dini), 1(1). https://doi.org/10.26740/jp2kgaud.2020.1.1.55-70
Marpaung, J. N., & Cendana, W. (2020). Keterampilan menjelaskan guru untuk membangun minat keterlibatan siswa dalam pembelajaran online. Jurnal Inovasi Penelitian, 1(3).
Mulyatun, S. (2016). ANALISIS KETERAMPILAN DASAR MENGAJAR MAHASISWA CALON GURU KIMIA (STUDI PADA PRAKTIK PENGALAMAN LAPANGAN MAHASISWA TADRIS KIMIA). Phenomenon : Jurnal Pendidikan MIPA, 4(1). https://doi.org/10.21580/phen.2014.4.1.112
Quillin, K., & Thomas, S. (2015). Drawing-to-learn: A framework for using drawings to promote model-based reasoning in biology. CBE Life Sciences Education, 14(1). https://doi.org/10.1187/cbe.14-08-0128
Rahma, B., Moncef, Z., Boujemaa, A., Benjelloun, N., Anouar, A., & Lhoussaine, M. (2022). UNIVERSITY STUDENTS’ KNOWLEDGE AND MISCONCEPTIONS ABOUT CELL STRUCTURE AND FUNCTIONS. European Journal of Education Studies, 9(10). https://doi.org/10.46827/ejes.v9i10.4494
Ross, L. N. (2021). Causal concepts in biology: How pathways differ from mechanisms and why it matters. British Journal for the Philosophy of Science, 72(1). https://doi.org/10.1093/bjps/axy078
Saepudin, A. (2019). Analisis Keterampilan Menjelaskan dan Kemampuan Pemecahan Masalah Pada Konsep Ekosistem melalui Implementasi Model Jigsaw. Jurnal Edukasi Matematika Dan Sains, 6(1). https://doi.org/10.25273/jems.v6i1.5319
Sundari, F. S., Sukmanasa, E., Novita, L., & Mulyawati, Y. (2020). Keterampilan dasar mengajar. Program Studi Pendidikan Guru Sekolah Dasar Univeristas Pakuan (Hal. 59 Halaman).
Umar, E. (2009). Penguasaan Keterampilan Menjelaskan Dalam Pencapaian Tujuan Pembelajaran Pada Mahasiswa D-II PGSD. Jurnal Inovasi, Vol 6(4).
Utami, B., Saputro, S., Ashadi, & Masykuri, M. (2021). Performance asessment to measure students’ explanations in chemistry learning. Journal of Physics: Conference Series, 1842(1). https://doi.org/10.1088/1742-6596/1842/1/012028
Vijapurkar, J., Kawalkar, A., & Nambiar, P. (2014). What do Cells Really Look Like? An Inquiry into Students’ Difficulties in Visualising a 3-D Biological Cell and Lessons for Pedagogy. Research in Science Education, 44(2). https://doi.org/10.1007/s11165-013-9379-5
Widiarsari, S. T., Rusyana, A., & Hindriana, A. F. (2019). Penerapan Model Jigsaw Terhadap Keterampilan Menjelaskan Konsep Dan Kemampuan Pemecahan Masalah. Edubiologica Jurnal Penelitian Ilmu Dan Pendidikan Biologi, 7(1). https://doi.org/10.25134/edubiologica.v7i1.2391
DOI: https://doi.org/10.36987/jes.v11i2.5874
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Adam Fernando, Nurul Fauziah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.